vrijdag 30 mei 2014

De laatste loodjes ...

Binnen goed 4 weken staan we aan de vooravond van de missie om een 'meervoudig' Ironman te worden. De laatste weken heb ik het trainingsvolume serieus kunnen opdrijven, zonder fysieke ongemakken, op wat allergieproblemen na.

De laatste 14 dagen nog 5 fietsritten boven de 100km gedaan op de TT, met gemiddelde snelheden vlot boven de 30km/u in gewoon verkeer en met lage hartslag. Gisteren nog een rit van 116km waarbij ik de laatste 26km eens goed ben doorgegaan in extensieve zone met snelheden vlot richting 40km/u. Ik ben ook nog een 100km gaan trainen op het parcours van het BK in Eupen.

Sinds mijn deelname aan de 20km 12 dagen geleden, heb ik al terug 85km gelopen met als hoogtepunt een duurloop van 31km vorige zaterdag. Dit allemaal zonder kwaaltjes, tegen een historisch lage hartslag en een meer dan deftig tempo naar mijn normen. 

Zwemmen heb ik elke week nog 2x gedaan in het zwembad plus 1x in openwater, al heb ik vooral bij dat laatste eigenlijk te veel last van pollen rondom het stilstaande water. Ik ben het zwemmen stilaan ook als enige discipline beu aan het worden. Dus dat is nog even doorbijten.

Ook qua voeding zit het goed. Mijn fietstochten gaan vlot met een volle drinkbus sportdrank en een energiereep per uur, en 1 gelleke per 25min tijdens het lopen. Mijn gewicht is het laagste in jaren wat zich zeker laat voelen tijdens het klimmen en lopen.

Vandaag en morgen doe ik het wat rustig aan, om zondag nog eens een keer vol door te gaan op de kwarttriatlon van Meer. Ik ben blij dat ik gekozen heb voor 2 kwarttriatlons als voorbereiding ipv 1 halve triatlon. Zo kan ik die wedstrijden stevig doorgaan zonder dat ik te veel moet rusten of recupereren voor- en nadien. Ik hoop in Meer nog 2 minuutjes af te pitsen van mijn tijd in Geel. Het weer ziet er alvast veelbelovend uit dus zonder tegenslagen moet een sterke eindtijd er wel inzitten.

Na Meer heb ik nog 1 deftige trainingsweek gepland met als hoogtepunten vooral in het volgende verlengde weekend nog een lange duurloop (25-28km) en een lange fietstocht (150-160km). Nadien beginnen we rustig af te bouwen qua duurtijd richting vertrek op 18 juni. In de eerste week van het verlof wil ik vooral nog elke dag in het zwembad liggen zodat het watergevoel zeker goed zit.

Het ziet er dus goed uit. Ik ben veel sterker dan vorig jaar toen we richting Lanzarote vertrokken en enkel een blessure of ziekte kan momenteel nog roet in het eten gooien. Laat ons hopen dat we daarvan gespaard blijven!

Onze actie voor het goede doel leverde intussen al bijna 8000 euro op. Hier kan echter nog veel geld bij: http://www.ironmantegenkanker.be

Geen opmerkingen:

Een reactie posten