dinsdag 14 mei 2013

Lanzarote - Dag 4

Vandaag wou ik mijn laatste trainingstochtje doen op de fiets. Vanessa heeft me afgezet in Famara alwaar ik het cruciale stuk aanvatte met de beruchte 'wind op kop helling' naar Teguise en de klimmen naar Los Nieves en de 2 'miradors'. Na geschat 2u15 zou Vanessa me terug opwachten in Arrieta.

Het eerste stuk richting binnenland was wel hellend maar wind in de rug dus geen probleem. Maar dan moet je een scherpe bocht nemen en krijg je een helling voorgeschoteld richting Teguise met de wind vol in het gezicht. Dat ging dus niet vooruit. Eens Teguise gepasseerd had ik minder last van de wind en begon een eindeloze opeenvolging van klimmen richting Haria. Eerst naar Los Nieves en Mirador del Haria over de drukke baan. Ik zag op mijn klok op een gegeven moment dat ik 30km had gereden op 1u15. Ik begon te vermoeden dat ik iets te laat op de afspraak in Arrieta zou zijn. Maar toen volgde er een spectaculaire afdaling met haarspeldbochten en een werkelijk prachtige klim naar Mirador del Rio. Daar heb ik letterlijk van genoten, wat een schitterende streek. Na 1u50 kwam ik boven en moest ik enkel nog 10km afdalen naar Arrieta. Nog nooit een afdaling meegemaakt die zo recht op rceht gaat, met dan nog wind in de rug. Vlotjes 70km/u zonder bijtrappen. De auto's gingen op een bepaald moment zelfs gewoon opzij, wat zeer geapprecieerd werd door mezelf. En zo stond ik na exact 2 uur in Arrieta met een polsslag rond de 90bpm en een zalig gevoel. Dit smaakt naar meer. De Oesterdam heeft afgedaan ;-)

De trainingen zitten erop nu. De komende dagen goed eten en vooral veel drinken en de praktische voorbereidingen starten. Woensdag ga ik me registreren...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten